Alle fester er forskellige, og de fleste har forskellige ønsker og behov til, hvordan deres fest skal udspille sig. Det vigtigste for en fest er, at den skaber glæde og forhåbentligt livslange minder for gæsterne.
For at alt til festen skal gå vellykket og efter planen, er det en ide at starte planlægningen i god tid. Der er mange ting at tage højde for og især, hvor festen skal afholdes er et af de helt store emner i planlægningen. Vi har derfor lavet en guide til at hjælpe jer med at huske, hvad i skal have i ménde når i skal finde det rigtige sted til jeres arrangement.
Relevante overvejelser når du skal finde den perfekte lokation
- Hvad forventer i af menuen til jeres arrangement? Skal det være en portionsanretning eller en buffet?
- Hvilke omgivelser ønsker i til jeres arrangement? Skal lokationen ligge inde i centrum eller i natur og smukke omgivelser?
- Hvor mange børn under 12 år kommer til jeres fest? Børn under 12 år spiser og drikker mindre end en voksen, og det er derfor godt at oplyse om, hvor mange børn, der kommer til arrangementet.
- Hvad er jeres maksimum kuvert pris per kuvert, og hvad ønsker i, at det skal dække? Gør jer tanker omkring, hvor meget i maksimum har i budget og hvad i ønsker inkluderet i det. Skal der for eksempel være fri drikke til maden, eller skal det vare under hele arrangementet?
- Hvor henne i landet ønsker i at afholde jeres arrangement? I hvor stor en radius af, hvor i bor ønsker i at afholde jeres arrangement.
- Skal der være plads til underholdning eller musik eller skal stedet kunne hjælpe jer arrangere det?
- Skal der være mulighed for overnatning på eller i nærheden af stedet?
- Hvor langtid skal arrangementet varer? Hvonår ønsker i at starte og, hvornår ønsker i at slutte?
- Skal der være mulighed for gratis parkering?
- Og en helt masse andet… Skal man tage højde i menuen for, at nogle folk er allergiske eller er veganere? Skal der være gode omgivelser for børn osv.
For at finde den helt rigtige lokation til jeres arrangement er nogen af de ovenstående spørgsmål vigtige overvejelser at gøre sig.
Spar tiden med eventbutler.dk
Det at finde den perfekte lokation kan derfor være et tidskrævende arbejde, hvor man først selv skal finde matchende steder og dernæst kontakte de mange steder for at høre om de har plads til at afholde ens fest.
For at slippe for bøvlet har EventButler skabt en portal, hvor de matcher private og erhverv op med 3 steder, der matcher med lige netop deres ønsker og behov.
EventButler er specialister indenfor events og fester, kender markedet og ved lige præcis, hvilke steder, der matcher med jeres ønsker. Derfor giver EventButler 3 tilbud fra 3 forskellige restauranter, hoteller, kroer eller eventbureauer så man nemt og hurtigt kan få et overblik over mulighederne i markedet og tage stilling til, hvilket af tilbuddene, der matcher en bedst.
Note: Lige nu kører EventButler en konkurrence med MySelfie, hvor hver 10ende, der booker et arrangement igennem dem er med i konkurrencen om en myselfie.